Αύριο στις 2μμ αποχαιρετούμε τον «καλό μας άνθρωπο»
Ο μεγάλος ηθοποιός Θανάσης Βέγγος, o oποίος σκόρπισε το γέλιο σε γενιές Ελλήνων, έφυγε σήμερα από τη ζωή, λίγο μετά από τις επτά το πρωί, σε ηλικία 84 ετών. Αύριο η νεκρώσιμος ακολουθία στις 2μμ στον Ιερό Ναό της Αγίας Μαρίνας στο Θησείο. Η ζωή του μεγάλου καλλιτέχνη και ηπλούσια καριέρα του.
Ο "καλός άνθρωπος" του ελληνικού κινηματογράφου το τελευταίο διάστημα νοσηλευόταν στο νοσοκομείο "Ερυθρός Σταυρός".
Η ιστοσελίδα που είναι αφιερωμένη στον Θανάση Βέγγο (www.veggos.gr) αναγράφει: "Η Ελλάδα έχασε το γέλιο της... Αιωνία σου η μνήμη αξέχαστε Θανάση...", έχοντας το σήμα του "Θου Βου" και την ένδειξη "Τέλος"...
Ο διακριτικός Θανάσης Βέγγος
"Στη γαλέρα της ζωής μου τράβηξα άγριο κουπί" είναι ο τίτλος που έβαλε ο κορυφαίος κωμικός χαρακτηρίζοντας τη ζωή του.
Έφυγε από τη ζωή διακριτικά έτσι όπως έζησε, παρά την φήμη του και το γεγονός ότι δημοσιογράφοι και κάμερες τον πολιορκούσαν στενά τα τελευταία χρόνια. Αθόρυβος, σχεδόν ανθρωποφοβικός, ο Θανάσης Βέγγος ανήκει στους τελευταίους της γενιάς που χάρισε στην μεταπολεμική Ελλάδα άφθονο γέλιο.
Όντας σεμνός και διακριτικός, απέφευγε τις συνεντεύξεις και στις λιγοστές δημόσιες εμφανίσεις του οι δημοσιογράφοι κρέμονταν από τα χείλη του κυριολεκτικά.
Καλός οικογενειάρχης, καλός επαγγελματίας, καλός συνάδελφος αφοσιώθηκε με λατρεία στον κινηματογράφο αγνοώντας σχεδόν την μικρή οθόνη, την οποία τίμησε με την παρουσία του ελάχιστες φορές.
Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος και ο Παντελής Βούλγαρης συνεργάστηκαν μαζί του, καθώς στο πρόσωπο του βρήκαν τον αρχετυπικό άνθρωπο του λαού που σε μεγάλη ηλικία πια και έχοντας ταλαιπωρηθεί στο νεανικό του βίο γίνεται σοφός.
Ο Θανάσης Βέγγος δεν σπούδασε ηθοποιός. Υπήρξε αυτοδίδακτος. Στα ταραγμένα χρόνια του εμφύλιου υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία στην Μακρόνησο. Όταν απολύθηκε έκανε διάφορες δουλειές για τα προς τα ζήν.
Από τις γνωριμίες του, στο Μακρονήσι, εκείνη με τον Νίκο Κούνδουρο είναι που του χαρίζει τον πρώτο του κινηματογραφικό ρόλο στην "Μαγική Πόλη".
Αφού πήρε την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, μαθαίνοντας τον κινηματογράφο ως παιδί για όλες τις δουλειές στα συνεργεία, συμμετέχει σε ταινίες-σταθμούς για το Ελληνικό σινεμά: "Δράκος", "Ποτέ την Κυριακή", "Κορίτσι με τα μαύρα", "Διακοπές στην Αίγινα", "Ηλίας του 16ου" "Μανταλένα".
Λίγα χρόνια αργότερα ο "Πράκτωρ Θου βου" μετατρέπει τον Βέγγο σε λαϊκό ήρωα μέσα από πολλές ταινίες με μεγάλη εισπρακτική επιτυχία, την εποχή που ο κινηματογράφος αποτελούσε την μόνη φθηνή ψυχαγωγία για τον ευρύ κοινό.
Η ζωή του μεγάλου καλλιτέχνη
Ο Θανάσης Βέγγος γεννήθηκε στον Πειραιά, στο Νέο Φάληρο, στις 29 Μαϊου του 1927 από το Βασίλη και την Ευδοκία Βέγγου, των οποίων ήταν και το μοναδικό παιδί. Ο πατέρας του ήταν δημόσιος υπάλληλος , εργαζόταν στην Εταιρεία Ηλεκτρισμού και ήταν ήρωας της αντίστασης. Μετά τον πόλεμο εκδιώχθηκε από την δουλειά του, εξαιτίας των πολιτικών του φρονημάτων. Παντρεύτηκε την Ασημίνα με την οποία απέκτησε δυο γιούς.
Η απόλυση του πατέρα προκάλεσε σοβαρό οικονομικό πρόβλημα στην οικογένεια του Θανάση. Για πολλά χρόνια, ο μικρός Θανάσης ασχολείται με επεξεργασίες δερμάτων, ενώ παράλληλα έκανε διάφορα μικροθελήματα στη γειτονιά του.
Ο πρώτος του μεγάλος ρόλος-μετά τις ιστορικές ταινίες που προαναφέραμε-είναι στην ταινία "Οι δοσατζήδες" του 1960, με το Νίκο Σταυρίδη.
Το 1959 πήρε άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ηθοποιού ως εξαιρετικό ταλέντο με εξετάσεις σε ειδική επιτροπή, χωρίς να έχει αποφοιτήσει από δραματική σχολή. Η πρώτη του θεατρική παράσταση ήταν στην επιθεώρηση "Ομόνοια πλάτς πλούτς" δίπλα στους Νίκο Ρίζο και Γιάννη Γκιωνάκη, επίσης το 1959.
Τα επόμενα χρόνια, συνεργαζόμενος κυρίως με τον σκηνοθέτη Πάνο Γλυκοφρύδη, αναπτύσσει τον τύπο του νευρικού , αεικίνητου τύπου που τον καθιέρωσε και αρχίζει να γίνεται δημοφιλής. Με ταινίες όπως "Ψηλά τα χέρια", "Χίτλερ", "Μην είδατε τον Παναή", "Ζήτω η τρέλα", "Πολυτεχνίτης και ερημοσπίτης" έγινε ιδιαίτερα αγαπητός στο Ελληνικό κοινό.
Η στενή σχέση του με τον σκηνοθέτη Ντίνο Κατσουρίδη τον οδηγεί στον θρίαμβο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, το 1971 με την ταινία "Τι έκανες στον πόλεμο, Θανάση;" Κοινό και κριτική τον αποθεώνουν και αποσπά το βραβείο Α΄ανδρικού ρόλου.
Έναν χρόνο μετά , ο ρόλος του στην ταινία "Θανάση , πάρε το όπλο σου!" του χαρίζει ένα ακόμη βραβείο Α΄ ανδρικού ρόλου.
Την δεκαετία του '80 αποσύρεται από το σινεμά, κάνει λίγες βιντεοταινίες και εμφανίζεται στην τηλεοπτική σειρά "Τα Βεγγαλικά". Το 1990, πρωταγωνιστεί στη σειρά "Αστυνόμος Θανάσης Παπαθανάσης" στον ΑΝΤ-1.
Ο Παντελής Βούλγαρης φέρνει ξανά τον ηθοποιό στη μεγάλη οθόνη με το "'Ησυχες μέρες του Αυγούστου" και το "Όλα είναι δρόμος" σε σενάριο Γιώργου Σκαμπαρδώνη.
Θεατρικά έργα: Το 1997 ερμηνεύει τον Δικαιόπολι, στους "Αχαρνής" και το 2001 στην "Ειρήνη" του Αριστοφάνη, με εξαιρετικές κριτικές που κάνουν λόγο για τον αριστοφανικό Βέγγο.
Τηλεοπτικές εμφανίσεις: Το 2002 πρωταγωνιστεί στην τηλεοπτική σειρά "Περί Ανέμων και Υδάτων". Την ίδια χρονιά, ο Δήμος Κορυδαλλού τίμησε τον ηθοποιό δίνοντας το όνομά του στο 1900 θέσεων δημοτικό αμφιθέατρο. Τον Οκτώβριο του 2008 ο Δήμος Πειραιά μετονόμασε την πλατεία Ευαγγελισμού στο Νέο Φάληρο , γενέτειρα του Θανάση, σε πλατεία Θανάση Βέγγου.
Συλλυπητήρια για τον Θανάση Βέγγο
«Η είδηση του θανάτου του Θανάση Βέγγου προκαλεί πανελλήνια θλίψη και συγκίνηση. Ήταν σπουδαίος, χαρισματικός, γεμάτος σπάνια καλοσύνη για τους ανθρώπους. Οι ταινίες του θα συνεχίσουν να ψυχαγωγούν πολλές γενιές ακόμη, αφήνοντας πίσω του ένα δυσαναπλήρωτο κενό».
Με τα θερμά αυτά λόγια αποχαιρέτησε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας τον σπουδαίο ηθοποιό .
«Ο Θανάσης Βέγγος χάρισε σε όλους μας στιγμές μεγάλης χαράς, αλλά ακόμα και φιλοσοφικού προβληματισμού. Έβγαλε στην επιφάνεια, με τους ρόλους του, με την ίδια του την στάση, την ουσία της ανθρώπινης ζωής. Μας έκανε να γελάμε, αλλά και να δεχόμαστε τον αυτοσαρκασμό ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές μας. Μας μίλησε για τη ματαιότητα της κενοδοξίας, της ενασχόλησης με τα μικρά και τα ασήμαντα. Μας θύμιζε την ουσία της ζωής, στον αγώνα για την επιβίωση και την ολοκλήρωσή μας, την αγάπη για τους συνανθρώπους μας.Η πορεία του στην τέχνη αλλά και η στάση του στη ζωή, ταυτίστηκαν με την πορεία των κοινωνικών αγώνων και χαρακτηρίστηκαν από την ανθρωπιά, την καλοσύνη, την ειλικρίνεια, τον αυθορμητισμό και πάνω απ’ όλα το ήθος του. Αντίο καλέ μας άνθρωπε» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρεου στο συλλυπητήριο μήνυμα του.
Θερμά συλλυπητήρια στους οικείους του, για τον θάνατο του Θανάση Βέγγου - «ενός από τους πιο ταλαντούχους και δημοφιλείς ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου και θεάτρου» εξέφρασε ο πρόεδρος της Βουλής,Φίλιππος Πετσάλνικος.
Για το ήθος, την απλότητα και το αστείρευτο ταλέντο του Θανάση Βέγγου, κάνει λόγο ο Πρόεδρος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, Αντώνης Σαμαράς και τονίζει ότι «στους ρόλους που υποδυόταν, ο καθένας μας έβλεπε κομμάτια του εαυτού του, αντλώντας διδάγματα συνεχούς πάλης, αλληλεγγύης και αξιοπρέπειας».
Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας χαρακτήρισε τον εκλιπόντα «γνήσιο λαϊκό καλλιτέχνη». «Αν και η αυλαία έπεσε, οι αξέχαστοι ρόλοι του θα τον κρατούν ζωντανό ανάμεσά μας»,αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΚΚΕ.
Ο ΛΑΟΣ κάνει λόγο «για την κλασσική φιγούρα του Έλληνα της μεταπολεμικής περιόδου. Ο καθένας στο πρόσωπό του έβλεπε τον εαυτό του. Σήμερα χάσαμε ένα κομμάτι της δικής μας ζωής».
«Για τον βιοπαλαιστή και Μακρονησιώτη, τον αυτοδίδακτο και σπουδαίο ηθοποιό που υπήρξε η χαρακτηριστικότερη μορφή του λαϊκού πολιτισμού και της κουλτούρας» μιλάει και ο πρόεδρος του ΣΥ.ΡΙΖ.Α Αλ. Τσίπρας.
Η Δημοκρατική Αριστερά αποχαιρέτησε με μεγάλη θλίψη «τον Θανάση όλων των Ελλήνων» χαρακτηρίζοντας τον, «αυτοδίδακτο ηθοποιό, εξαιρετικό ταλέντο που θα μείνει στην ιστορία ως μια από τις πιο αγαπημένες φιγούρες του ελληνικού κινηματογράφου».
«Η απώλεια του Θανάση Βέγγου κάνει φτωχότερη την Ελλάδα. Πηγαίο ταλέντο, συνεπής επαγγελματίας, βαθιά λαϊκός και ανθρώπινος, γέμισε τις καρδιές των Ελλήνων με γέλιο», τονίζει σε σχετική ανακοίνωση η Δημοκρατική Συμμαχία.
«Για το ταλέντο του Θανάση Βέγγου που φύτρωσε στα ξερονήσια της εξορίας και άνθισε στις ψυχές όλων μας, με το γέλιο, αλλά και με το δάκρυ που μας χάρισε», κάνουν λόγο στην σχετική ανακοίνωση οι Οικολόγοι Πράσινοι.
«Η Ελλάδα σήμερα πενθεί το χαμό ενός μεγάλου κωμικού, του Θανάση Βέγγου. Ενός ανθρώπου σεμνού, απλού, που παρά τις δάφνες των επιτυχιών και την ευρεία αναγνωρισημότητά του, έζησε διακριτικά, εντός σκηνής αλλά και εκτός αυτής», αναφέρει μεταξύ άλλων ο δήμαρχος Αθηναίων Γ. Καμίνης.
Ο "καλός άνθρωπος" του ελληνικού κινηματογράφου το τελευταίο διάστημα νοσηλευόταν στο νοσοκομείο "Ερυθρός Σταυρός".
Η ιστοσελίδα που είναι αφιερωμένη στον Θανάση Βέγγο (www.veggos.gr) αναγράφει: "Η Ελλάδα έχασε το γέλιο της... Αιωνία σου η μνήμη αξέχαστε Θανάση...", έχοντας το σήμα του "Θου Βου" και την ένδειξη "Τέλος"...
Ο διακριτικός Θανάσης Βέγγος
"Στη γαλέρα της ζωής μου τράβηξα άγριο κουπί" είναι ο τίτλος που έβαλε ο κορυφαίος κωμικός χαρακτηρίζοντας τη ζωή του.
Έφυγε από τη ζωή διακριτικά έτσι όπως έζησε, παρά την φήμη του και το γεγονός ότι δημοσιογράφοι και κάμερες τον πολιορκούσαν στενά τα τελευταία χρόνια. Αθόρυβος, σχεδόν ανθρωποφοβικός, ο Θανάσης Βέγγος ανήκει στους τελευταίους της γενιάς που χάρισε στην μεταπολεμική Ελλάδα άφθονο γέλιο.
Όντας σεμνός και διακριτικός, απέφευγε τις συνεντεύξεις και στις λιγοστές δημόσιες εμφανίσεις του οι δημοσιογράφοι κρέμονταν από τα χείλη του κυριολεκτικά.
Καλός οικογενειάρχης, καλός επαγγελματίας, καλός συνάδελφος αφοσιώθηκε με λατρεία στον κινηματογράφο αγνοώντας σχεδόν την μικρή οθόνη, την οποία τίμησε με την παρουσία του ελάχιστες φορές.
Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος και ο Παντελής Βούλγαρης συνεργάστηκαν μαζί του, καθώς στο πρόσωπο του βρήκαν τον αρχετυπικό άνθρωπο του λαού που σε μεγάλη ηλικία πια και έχοντας ταλαιπωρηθεί στο νεανικό του βίο γίνεται σοφός.
Ο Θανάσης Βέγγος δεν σπούδασε ηθοποιός. Υπήρξε αυτοδίδακτος. Στα ταραγμένα χρόνια του εμφύλιου υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία στην Μακρόνησο. Όταν απολύθηκε έκανε διάφορες δουλειές για τα προς τα ζήν.
Από τις γνωριμίες του, στο Μακρονήσι, εκείνη με τον Νίκο Κούνδουρο είναι που του χαρίζει τον πρώτο του κινηματογραφικό ρόλο στην "Μαγική Πόλη".
Αφού πήρε την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, μαθαίνοντας τον κινηματογράφο ως παιδί για όλες τις δουλειές στα συνεργεία, συμμετέχει σε ταινίες-σταθμούς για το Ελληνικό σινεμά: "Δράκος", "Ποτέ την Κυριακή", "Κορίτσι με τα μαύρα", "Διακοπές στην Αίγινα", "Ηλίας του 16ου" "Μανταλένα".
Λίγα χρόνια αργότερα ο "Πράκτωρ Θου βου" μετατρέπει τον Βέγγο σε λαϊκό ήρωα μέσα από πολλές ταινίες με μεγάλη εισπρακτική επιτυχία, την εποχή που ο κινηματογράφος αποτελούσε την μόνη φθηνή ψυχαγωγία για τον ευρύ κοινό.
Η ζωή του μεγάλου καλλιτέχνη
Ο Θανάσης Βέγγος γεννήθηκε στον Πειραιά, στο Νέο Φάληρο, στις 29 Μαϊου του 1927 από το Βασίλη και την Ευδοκία Βέγγου, των οποίων ήταν και το μοναδικό παιδί. Ο πατέρας του ήταν δημόσιος υπάλληλος , εργαζόταν στην Εταιρεία Ηλεκτρισμού και ήταν ήρωας της αντίστασης. Μετά τον πόλεμο εκδιώχθηκε από την δουλειά του, εξαιτίας των πολιτικών του φρονημάτων. Παντρεύτηκε την Ασημίνα με την οποία απέκτησε δυο γιούς.
Η απόλυση του πατέρα προκάλεσε σοβαρό οικονομικό πρόβλημα στην οικογένεια του Θανάση. Για πολλά χρόνια, ο μικρός Θανάσης ασχολείται με επεξεργασίες δερμάτων, ενώ παράλληλα έκανε διάφορα μικροθελήματα στη γειτονιά του.
Ο πρώτος του μεγάλος ρόλος-μετά τις ιστορικές ταινίες που προαναφέραμε-είναι στην ταινία "Οι δοσατζήδες" του 1960, με το Νίκο Σταυρίδη.
Το 1959 πήρε άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ηθοποιού ως εξαιρετικό ταλέντο με εξετάσεις σε ειδική επιτροπή, χωρίς να έχει αποφοιτήσει από δραματική σχολή. Η πρώτη του θεατρική παράσταση ήταν στην επιθεώρηση "Ομόνοια πλάτς πλούτς" δίπλα στους Νίκο Ρίζο και Γιάννη Γκιωνάκη, επίσης το 1959.
Τα επόμενα χρόνια, συνεργαζόμενος κυρίως με τον σκηνοθέτη Πάνο Γλυκοφρύδη, αναπτύσσει τον τύπο του νευρικού , αεικίνητου τύπου που τον καθιέρωσε και αρχίζει να γίνεται δημοφιλής. Με ταινίες όπως "Ψηλά τα χέρια", "Χίτλερ", "Μην είδατε τον Παναή", "Ζήτω η τρέλα", "Πολυτεχνίτης και ερημοσπίτης" έγινε ιδιαίτερα αγαπητός στο Ελληνικό κοινό.
Η στενή σχέση του με τον σκηνοθέτη Ντίνο Κατσουρίδη τον οδηγεί στον θρίαμβο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, το 1971 με την ταινία "Τι έκανες στον πόλεμο, Θανάση;" Κοινό και κριτική τον αποθεώνουν και αποσπά το βραβείο Α΄ανδρικού ρόλου.
Έναν χρόνο μετά , ο ρόλος του στην ταινία "Θανάση , πάρε το όπλο σου!" του χαρίζει ένα ακόμη βραβείο Α΄ ανδρικού ρόλου.
Την δεκαετία του '80 αποσύρεται από το σινεμά, κάνει λίγες βιντεοταινίες και εμφανίζεται στην τηλεοπτική σειρά "Τα Βεγγαλικά". Το 1990, πρωταγωνιστεί στη σειρά "Αστυνόμος Θανάσης Παπαθανάσης" στον ΑΝΤ-1.
Ο Παντελής Βούλγαρης φέρνει ξανά τον ηθοποιό στη μεγάλη οθόνη με το "'Ησυχες μέρες του Αυγούστου" και το "Όλα είναι δρόμος" σε σενάριο Γιώργου Σκαμπαρδώνη.
Θεατρικά έργα: Το 1997 ερμηνεύει τον Δικαιόπολι, στους "Αχαρνής" και το 2001 στην "Ειρήνη" του Αριστοφάνη, με εξαιρετικές κριτικές που κάνουν λόγο για τον αριστοφανικό Βέγγο.
Τηλεοπτικές εμφανίσεις: Το 2002 πρωταγωνιστεί στην τηλεοπτική σειρά "Περί Ανέμων και Υδάτων". Την ίδια χρονιά, ο Δήμος Κορυδαλλού τίμησε τον ηθοποιό δίνοντας το όνομά του στο 1900 θέσεων δημοτικό αμφιθέατρο. Τον Οκτώβριο του 2008 ο Δήμος Πειραιά μετονόμασε την πλατεία Ευαγγελισμού στο Νέο Φάληρο , γενέτειρα του Θανάση, σε πλατεία Θανάση Βέγγου.
Συλλυπητήρια για τον Θανάση Βέγγο
«Η είδηση του θανάτου του Θανάση Βέγγου προκαλεί πανελλήνια θλίψη και συγκίνηση. Ήταν σπουδαίος, χαρισματικός, γεμάτος σπάνια καλοσύνη για τους ανθρώπους. Οι ταινίες του θα συνεχίσουν να ψυχαγωγούν πολλές γενιές ακόμη, αφήνοντας πίσω του ένα δυσαναπλήρωτο κενό».
Με τα θερμά αυτά λόγια αποχαιρέτησε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας τον σπουδαίο ηθοποιό .
«Ο Θανάσης Βέγγος χάρισε σε όλους μας στιγμές μεγάλης χαράς, αλλά ακόμα και φιλοσοφικού προβληματισμού. Έβγαλε στην επιφάνεια, με τους ρόλους του, με την ίδια του την στάση, την ουσία της ανθρώπινης ζωής. Μας έκανε να γελάμε, αλλά και να δεχόμαστε τον αυτοσαρκασμό ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές μας. Μας μίλησε για τη ματαιότητα της κενοδοξίας, της ενασχόλησης με τα μικρά και τα ασήμαντα. Μας θύμιζε την ουσία της ζωής, στον αγώνα για την επιβίωση και την ολοκλήρωσή μας, την αγάπη για τους συνανθρώπους μας.Η πορεία του στην τέχνη αλλά και η στάση του στη ζωή, ταυτίστηκαν με την πορεία των κοινωνικών αγώνων και χαρακτηρίστηκαν από την ανθρωπιά, την καλοσύνη, την ειλικρίνεια, τον αυθορμητισμό και πάνω απ’ όλα το ήθος του. Αντίο καλέ μας άνθρωπε» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρεου στο συλλυπητήριο μήνυμα του.
Θερμά συλλυπητήρια στους οικείους του, για τον θάνατο του Θανάση Βέγγου - «ενός από τους πιο ταλαντούχους και δημοφιλείς ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου και θεάτρου» εξέφρασε ο πρόεδρος της Βουλής,Φίλιππος Πετσάλνικος.
Για το ήθος, την απλότητα και το αστείρευτο ταλέντο του Θανάση Βέγγου, κάνει λόγο ο Πρόεδρος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, Αντώνης Σαμαράς και τονίζει ότι «στους ρόλους που υποδυόταν, ο καθένας μας έβλεπε κομμάτια του εαυτού του, αντλώντας διδάγματα συνεχούς πάλης, αλληλεγγύης και αξιοπρέπειας».
Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας χαρακτήρισε τον εκλιπόντα «γνήσιο λαϊκό καλλιτέχνη». «Αν και η αυλαία έπεσε, οι αξέχαστοι ρόλοι του θα τον κρατούν ζωντανό ανάμεσά μας»,αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΚΚΕ.
Ο ΛΑΟΣ κάνει λόγο «για την κλασσική φιγούρα του Έλληνα της μεταπολεμικής περιόδου. Ο καθένας στο πρόσωπό του έβλεπε τον εαυτό του. Σήμερα χάσαμε ένα κομμάτι της δικής μας ζωής».
«Για τον βιοπαλαιστή και Μακρονησιώτη, τον αυτοδίδακτο και σπουδαίο ηθοποιό που υπήρξε η χαρακτηριστικότερη μορφή του λαϊκού πολιτισμού και της κουλτούρας» μιλάει και ο πρόεδρος του ΣΥ.ΡΙΖ.Α Αλ. Τσίπρας.
Η Δημοκρατική Αριστερά αποχαιρέτησε με μεγάλη θλίψη «τον Θανάση όλων των Ελλήνων» χαρακτηρίζοντας τον, «αυτοδίδακτο ηθοποιό, εξαιρετικό ταλέντο που θα μείνει στην ιστορία ως μια από τις πιο αγαπημένες φιγούρες του ελληνικού κινηματογράφου».
«Η απώλεια του Θανάση Βέγγου κάνει φτωχότερη την Ελλάδα. Πηγαίο ταλέντο, συνεπής επαγγελματίας, βαθιά λαϊκός και ανθρώπινος, γέμισε τις καρδιές των Ελλήνων με γέλιο», τονίζει σε σχετική ανακοίνωση η Δημοκρατική Συμμαχία.
«Για το ταλέντο του Θανάση Βέγγου που φύτρωσε στα ξερονήσια της εξορίας και άνθισε στις ψυχές όλων μας, με το γέλιο, αλλά και με το δάκρυ που μας χάρισε», κάνουν λόγο στην σχετική ανακοίνωση οι Οικολόγοι Πράσινοι.
«Η Ελλάδα σήμερα πενθεί το χαμό ενός μεγάλου κωμικού, του Θανάση Βέγγου. Ενός ανθρώπου σεμνού, απλού, που παρά τις δάφνες των επιτυχιών και την ευρεία αναγνωρισημότητά του, έζησε διακριτικά, εντός σκηνής αλλά και εκτός αυτής», αναφέρει μεταξύ άλλων ο δήμαρχος Αθηναίων Γ. Καμίνης.